Zoeken in deze blog

zondag 13 mei 2012

Pabo 2e hands kinderboeken

Zoals jullie misschien wel weten ben ik in september begonnen aan de pabo. (pedagogische academie basisonderwijs) Ik doe dit met heel veel plezier en ik begin al op een echte juf te lijken. Ik vind het leuk om jullie wat dingetjes te vertellen over de opleiding en het leven als (aankomend) juf. Ik zal dan ook soms tips gaan posten over een onderwerp van de pabo. Vandaag een berichtje over kinderboeken. Ik merk tijdens het stage lopen dat de kinderen het erg leuk vinden als je als juf voorleest. Maar zelf heb ik alleen mijn eigen jeugd en kinderboeken. Dus ben ik de laatste tijd op zoek gegaan naar nieuwe aanwinsten voor mijn collectie! En ik heb een aantal prachtexemplaren gevonden. Watch this!
Deze zes boeken heb ik gekocht op de Koninginnedag rommelmarkt of bij de kringloopwinkel. Ik ben super blij met de boeken en ik heb er in het totaal minder dan €15,- voor betaald!
Het grote Annie M.G. Schmidt voorleesboek & Pluk van de Petteflet Ik ben zelf gek van de boeken van Annie M.G. Schmidt. Vroeger vond ik het ook al geweldig als mensen uit het boek voorlazen aan mij. Dit zijn voorbeelden van boeken die altijd leuk blijven. Ze zijn zo goed geschreven (of herschreven) dat ze in iedere tijd gebruikt kunnen worden. Deze boeken kocht ik voor een 'prikkie' op de rommelmarkt tijdens Koninginnedag, ik betaalde voor deze boeken samen maar €8,-!
Olga in het avonturenbos €1,75 Ratjetoe €1,25 Overstap - voorleesboek €1,25 Jip en Janneke derde boek €0,50 Deze boekjes kocht ik bij de kringloopwinkel, vandaar dat ze ook maar zo weinig gekost hebben. Ik ben erg blij met deze aankoopjes en ik ga ze zeker gebruiken in mijn stage! Hebben jullie nog tips waar ik leuke boeken kan scoren?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten