Zoeken in deze blog

maandag 7 mei 2012

Ikea opberg bakjes

Een tijdje geleden liep ik met moeders in de Ikea, dat doen we wel vaker, gewoon even rondneuzen. We zagen hele schattige hartvormige bakjes en ik kreeg meteen een idee en nam ze mee!
Ik kocht de bakjes niet zoals je ze hierboven ziet, dit is al na de 'pimp-beurt'. Ze zijn van karton en je koopt er drie in een pakje. Ik weet niet meer precies wat ze gekost hebben maar het was in ieder geval onder de €5,-!
Ik ben zelf gek op doosjes, ze zijn erg handig en deze zijn ook nog eens heel erg schattig. Door de vorm van een hart en de deksel met gaten zijn ze anders dan andere doosjes. Ik vind het leuk om ze te stapelen, zo nemen ze ook niet zoveel ruimte in! (praktisch!!)
Hierboven zie je het kleinste bakje van de drie. Ik heb hier mijn oorbellen in gedaan, het zijn alleen de knopjes. Zo zie je ook een klein stukje van mijn oorbellen collectie en hoe ik die opberg. Want mijn andere oorbellen (hangers) zitten in het middelste bakje. Het onderste bakje gebruik ik voor briefgeld. Je zou de bakjes ook voor hele andere dingen kunnen gebruiken zoals: -haar stiekjes of schuifjes -ringen -creatieve spullen zoals kralen -make-up, bijvoorbeeld lippenbalsems
Nu even over wat ik met de doosjes gedaan heb. Op de foto hierboven zie je dat het doosje uit verschillende delen bestaat. Het zijn er drie: het bakje zelf, een hartvormig plaatje en een deksel met gaatjes. De deksel viel mij meteen op en ik wilde er meteen iets mee gaan doen. Ik vond het zo leuk dat er gaatjes in zaten maar omdat het dezelfde kleur had zag je dat niet heel erg goed. Ik heb eventjes nagedacht of ik met verf aan de slag zou gaan of dat ik papier zou gaan gebruiken. Dat laatste heb ik uiteindelijk gekozen, ik had nog 'vintage' papier van de Action (€0,99 per blok dacht ik) liggen. Ik heb wat leuke printjes uitgekozen en ik heb toen de hartvormige plaatjes overgetrokken op het papier. Dan krijg je dus een hartvormig papier met het printje, deze heb ik op het plaatje geplakt zodat je het printje ziet door de gaatjes van de deksel. Toen ik dat bij alle doosjes gedaan had leek het mij leuk om de zijkanten ook te doen. Dit heb ik met hetzelfde printje gedaan als bij de deksels. Ik heb nu drie 'gepimpte' doosjes met allemaal een verschillend printje!
De deksel en het plaatje passen in elkaar zodat je door de gaatjes heen het plaatje ziet. Wat zou jij doen met deze doosjes? Gebruik jij ook doosjes?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten